Monday, September 04, 2006

¿Sabes que?

Wist je dat:

- Ik morgen (maandag) voor het eerst naar school ga
- Ik daarvoor een uniform heb (foto´s volgens spoedig ;))
- Ik afgelopen donderdag eerste rotarybijeenkomst had
- Ik daar de andere exchangees heb ontmoet
- Ik naar dezelfde school ga als Sonja (Finland)
- Ik in februari ook van gastgezin zal wisslen met haar
- Dat gastgezin een zwembad heeft :D
- Ook Jessica (USA) en Lisa (Duitsland) van huis wisselen
- Jessica ook een vrij groot huis inclusief zwembad, kok, dienstmeisje en chauffeur heeft...
- Ik daar woensdag even een bezoekje heb gebracht
- Het hier elke dag zo rond de dertig graden en bewolkt is
- Dit een best lekkere temeratuur is
- Ik best schrok toen mij werd verteld dat dit het koude seizoen is...
- Het in de "winter" pas echt warm gaat worden
- ER bij de scholen, winkelcentra, en her en der door de stad overal bewakers/politieagenten staan met geweer in de aanslag
- Ze bij de banken ipv geweren shotguns hebben
- De lunch hier de belangrijkste maaltijd van de dag is
- Ik gister duits heb gesproken met m´n nichtje
- Zij mij dinsdag meeneemt naar een feest :)
- Machala 1 groot doolhof is
- Ik er nog steeds niks van snap
- Bingo spelen met je broertje een goede manier is om je cijfers te leren
- Mijn vader elke ochtend met het ontbijt heel de keuken afgaat om mij spaans te leren
- Ik op deze manier al moeiteloos de refrigeradora, microonda, sanducheria, horno, tasse, tapa, vaso, cuchillo, tenedor en een aantal andere dingen kan aanwijzen ;)
- Ik verder nog vrij weinig van het spaans versta
- Het wel iedere dag beter gaat
- Ze hier veel en lekker fruit hebben
- De papaya´s hier beter smaken dan die in Vietnam
- Ik van de week een leguaan vond toen ik langs het huis liep:


- Machala er ongeveer zo uitziet:


- Ik dit zie als ik uit mijn raam kijk:


Bananas!!!

6 comments:

Anonymous said...

Hee Joost,
Vreselijk gave foto van de leguaan! Verder hoop ik dat je het naar je zin hebt (vast wel!) en dat je je bezig weet te houden in de extra week voordat je school begint!! hihi
liefs,

Joost said...

ja, correctie dus, school begint een weekje later dan ik had begrepen :(

Anonymous said...

zwaar balen maar wel een week langer vakantie beter zou je het je niet kunnen wensen toch.
we missen je wel hoor
en die mexicaan vermaakt zich hier wel:P als je terug bent eerste wat we gaan doen is aan de temperatuur wennen:P en naar SO WHAT oke groeten aan al je vrienden daar

peter

Phil said...

GAAF. Veel geluk xx

Anonymous said...

En...hoe smaken de banaantjes??

Anonymous said...

hee neefje ;)
hoe gaat het daar in de bananenhoofdstad?
Eindelijk ben ik een keer niet jaloers op je, omdat het hier ook eens een keer mooi weer is. Vast niet zo lekker warm als daar bij jou, maarja, we zullen het er hier in nederland mee moeten doen.

Als ik het goed begrepen heb begon je school vandaag, hoe ging het?! Begrijp je zo onderhand al wat ze je allemaal in dat rare taaltje (lees: spaans :P) vertellen...?

Nouja, ik hoop van wel en anders veel succes!

Spreek je wel weer,
Maroesjka